Оцінка когнітивної і емоційно-вольової сфери
Практичний психолог здійснює оцінку когнітивної сфери дитини – визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага; емоційно-вольової сфери дитини – виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причини тощо.
У процесі знайомства з дитиною проводиться бесіда-знайомство, інформативна бесіда, вивчення та аналіз документації, при потребі заповнюються анкети відповідних форм. При виборі методик для здійснення комплексної оцінки практичний психолог враховує:
- вік дитини;
- інформацію подану у документах до заяви про проведення оцінки;
- можливість невідповідності розвитку дитини віковим особливостям, індивідуальні особливості її розвитку;
- мова спілкування
- можливі прояви поведінки.
При першій зустрічі завжди має бути встановлення емоційного контакту з дитиною, створюється атмосфера довіри та доброзичливості, враховується фізичний та емоційний стан дитини, налаштування на співпрацю та фіксацію записів спостереження під час оцінки.
Матеріально - технічне забезпечення
Інтерактивна пісочниця
Це прилад доповненої реальності, що створює чутливу до рухів людини проекцію на реальний пісок. Комплекс складається з підлогової ємності для піску та інтерактивного блоку, що монтується на стіну. Сенсор глибини заміряє відстань до реального піску, програма обробляє отримані від сенсора дані, а проектор відображає гори, вулкани, водні та інші віртуальні об’єкти.
Дає можливість створювати власноруч ландшафт, виконувати вправи з власним уявним світом, який можна змінити в одну мить. Розвиває координацію, фантазію, включає елементи сенсорно-тактильної терапії. Комплекс буде корисним в навчанні (географія, природознавство). Сприяє загальному розвитку дітей. Інноваційна технологія розвиває предметне та символічне мислення, фантазію, координацію, включає елементи сенсорно-тактильної терапії.
Пісочниця дає змогу реалізувати такі завдання:
Розвивальні: сприяє розвитку загальної моторики та координації рухів; формування та розвиток комунікативних навичок. Розвиток швидкості реакцій, гнучкості мислення; розвиток психічних процесів: сприймання, пам’яті, мислення, уваги та уяви.
Оздоровчі: покращення діяльності центральної нервової системи; сприяння нормалізації функціонування внутрішніх систем організму (наприклад, серцево-судинної системи).
Корекційні: сприяє корекції властивостей сприймання (предметності, цілісності); розвитку когнітивних функцій (розвиток зорової та моторної пам’яті, розвиток наочно-дієвого та наочно-образного мислення). Сприяє формуванню та розвитку навичок саморегуляції дитини.
Виховні: вміння поважати партнерів по грі, встановлювати з ними доброзичливі взаємини та отримувати задоволення від спільної діяльності; формування особистісних якостей: самостійності, толерантності, чуйності, наполегливості та витримки у досягненні поставленої мети.