Логопедичне домашнє завдання та мовні ігри з дітьми

Результативність логопедичної допомоги дитині залежить від ступеня зацікавленості і участі батьків у виправленні мови. Важлива роль у співпраці батьків і вчителя-логопеда відводяться домашнім завданням.

Що таке логопедичне домашнє завдання?

Логопедичне домашнє завдання – це індивідуальна форма навчальної діяльності дошкільника (школяра), яка здійснюється без безпосереднього керівництва і контролю з боку вчителя-логопеда, але за його дорученням.

Яке значення логопедичного домашнього завдання?

Виконання домашніх завдань є величезною допомогою логопеда. Діти, які займаються додатково вдома з батьками за завданнями логопеда, набагато швидше і успішніше вводять в повсякденну мову не тільки поставлені звуки, а й складні мовні конструкції.

Найголовніше, що повинні зрозуміти батьки – без їх участі, підтримки результат роботи логопеда буде мінімальним.

ПОРАДИ ЛОГОПЕДА:

Мовні ігри по дорозі в дитячий садок, додому:

 

  • Що з чого складається? Стілець складається зі спинки, сидіння, ніжок. Сорочка складається з рукавів, коміра, кишень, Ґудзиків.
  • Хто ким був раніше? Курочка була раніше курчам, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше ікринкою. Яблуко було раніше квіточкою.
  • Що спільного? Що спільного може бути у яблука і кубика? Вони обидва можуть бути червоними. Що спільного у ялинки і кактуса? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила.
  • Що станеться, якщо… Що станеться, якщо не закрити холодильник? Що станеться, якщо залишити ввімкненою воду? Вислухайте відповіді дитини. Деяким ви здивуєтеся самі. Така гра розвиває мислення малюка.
  • Асоціації. Називайте дитині предмет, а вона придумує асоціації, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: стакан-скло, білка-горішки, зайчик-морквина, льотчик-літак, книга-картинки.
  • Консервуємо. Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву «м», наприклад: малина, машина, моль, морква, магазин, міна, морозиво.
  • Що зайве? Мама каже: «В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоньки, коли почує зайве слово.
  • Я бачу щось… Я бачу щось червоне – відшукуємо очима всі червоні предмети і називаємо їх. Можна змагатися – хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.
  • Загадуємо слово. Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою навідних запитань намагається дізнатися – що це. Наприклад: воно їстивне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.
Логопедичне домашнє завдання та мовні ігри з дітьми

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори