Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту
Документи для комплексного оцінювання розвитку дитини
Проводити комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини — одне із завдань діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
Комплексне оцінювання проводять, аби:
- визначити особливі освітні потреби дитини, зокрема й коефіцієнт інтелекту (IQ)
- розробити відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини рекомендації про:
- програми навчання
- особливості організації психолого-педагогічної допомоги.
Ініціаторами комплексного психолого-педагогічного оцінювання можуть бути лише батьки дитини або її законні представники.
Зауважте!
Батьки/законні представники дитини:
- звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року
- можуть перед проведенням комплексного оцінювання звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
Комплексне оцінювання проводять фахівці ІРЦ:
- безпосередньо в Центрі
- за місцем навчання/проживання/перебування дитини.
Батьки/один із батьків обов’язково мають брати участь у комплексному оцінюванні.
Первинний прийом батьків дитини проводить психолог ІРЦ. Його головні завдання:
- визначити дату й час проведення комплексного оцінювання
- перевірити, чи батьки зібрали необхідні документи.
Документи, необхідні для комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини
Види документів | Назви документів | Примітки |
ОБОВ’ЯЗКОВІ |
| Ці документи батьки приносять із собою |
| ||
| ||
| ||
| ||
Ці документи батьки заповнюють у Центрі | ||
ДОДАТКОВІ |
| Можна додавати до заяви, якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту |
| ||
| ||
| Подають, якщо дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога | |
|
Напрями комплексного оцінювання
Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини відбувається індивідуально за такими напрямами, як:
- фізичний розвиток дитини
- мовленнєвий розвиток дитини
- когнітивна сфера дитини
- емоційно-вольова сфера дитини
- навчальна діяльність дитини.
Зауважте!
Максимальна тривалість комплексного оцінювання та оформлення висновку — 10 робочих днів.
Особливості проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини
Напрям |
Мета |
Хто проводить |
Де фіксують результати оцінювання |
Оцінювання фізичного розвитку дитини |
Визначення:
|
Вчитель лікувальної фізкультури |
Карта спостереження дитини |
Оцінювання мовленнєвого розвитку дитини |
Визначення:
|
Вчитель-логопед |
Висновок про комплексну оцінку |
Оцінювання когнітивної сфери дитини |
Визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як:
|
Практичний психолог |
|
Оцінювання емоційно-вольової сфери дитини |
Виявлення:
|
||
Оцінювання навчальної діяльності дитини |
Визначення:
|
Вчитель-дефектолог |
За потреби!
Фахівці ІРЦ оцінюють розвиток дитини за іншими напрямами, зокрема визначають:
- рівень соціальної адаптації
- особливості взаємовідносин з однолітками, дорослими.
Результати комплексного оцінювання:
- оформлюють в електронному вигляді
- зберігають в ІРЦ
- є конфіденційними.
Для ознайомлення з результатами батьки мають подати до Центру письмове звернення.
Висновок про комплексну оцінку дитини
По закінченні комплексного оцінювання фахівці Центру організовують засідання, щоб:
- підбити підсумки
- скласти висновок про комплексну оцінку.
Батьки дитини мають право:
- взяти участь у засіданні
- ознайомитися з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у закладах освіти (якщо дитина здобуває дошкільну чи загальну середню освіту).
Повторне комплексне оцінювання
Фахівці ІРЦ проводять повторне комплексне оцінювання у трьох випадках:
- переведення дитини з особливими освітніми потребами до:
- поліпшення/погіршення стану здоров’я дитини з особливими освітніми потребами, труднощі у засвоєнні навчальної програми
- батьки незгодні з попереднім висновком.
В інших випадках фахівці Центру забезпечують психолого-педагогічне супроводження такої дитини.
Батьки, які незгодні з висновком ІРЦ про комплексну оцінку їхньої дитини, можуть звернутися для проведення повторного комплексного оцінювання до республіканського, обласного, Києва та Севастополя психолого-педагогічного консиліуму.
Зауважте!
Постановою КМУ «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр