Впровадження кінезіологічних вправ на уроках у початковій школі.

Кінезіологія— це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через рухові вправи. 

За допомогою прийомів кінезіології зміцнюється здоров’я, оптимізуються основні психічні процеси (пам’ять, увага, мислення, мовлення, слух, уява, сприймання),підвищується   розумова   працездатність,   покращується психоемоційний стан.

Ці вправи розвивають міжпівкульну взаємодію, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють покращенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.

Мозок людини – це співдружність функціонально асиметричних півкуль: лівої і правої. Кожна з них не є дзеркальним відображенням одна одної, а є необхідним доповненням одна одної. Для творчого осмислення любої проблеми необхідна робота обох півкуль.

Ліва півкуля
Права півкуля

Під час вступу до школи у дитини повинні бути добре розвинені функції правої півкулі і міжпівкульної взаємодії. А от розвиток функцій лівої півкулі в повному обсязі відбувається у процесі навчання у школі. Це є дуже важливим моментом тому, що наявні у дітей проблеми можуть виникати саме з-за недорозвинення функцій однієї з півкуль.

Виконувати рухові кінезіологічні вправи буде корисно не тільки молодшим і старшим школярам, вправи стануть у нагоді і вчителям.

Спеціальні фізичні вправи здатні поліпшити роботу мозку, їх можна виконувати на будь-якому етапі уроку. Комплекс рухів об’єднує такі види вправ як: дихальні, окорухові, тілесні, для релаксації, для розвитку дрібної моторики.

Час проведення кінезіологічних вправ — 3-5 хвилин, в цілому це може становити до 25–30 хвилин на день. Діти мають точно виконувати рухи і прийоми. Вправи проводять у доброзичливій атмосфері стоячи або сидячи за столом.

Приклади кінезіологічних вправ

«Вухо- ніс- хлопок»

Лівою рукою взятись кінчика носа, а првою за вухо протилежної сторони. Одночасно відпустити вухо  і ніс, плеснути в долоні і змінити положення рук з точністю до навпаки.

Виконання такої вправи покращує мисленєву діяльність, підвищує стресостійкість та забезпечує взаємоконтроль.

«Кілечко»

По черзі і як найшвидше перебирайте пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т.д. Проба виконується в прямому (від вказівного пальця до мізинця) і у зворотньому (від мізинця до вказівного пальця) порядку. На початку вправа виконується кожною рукою окремо, потім разом.

«Кулак-ребро-долоня»

Три положення руки на площині столу. Долоня на площині стиснута в кулак, долоня ребром на площині, пряма долоня на площині столу.

Виконується спочатку правою рукою, потім – лівою, потім двома руками разом.

«Дзеркальне малювання»

При виконанні цієї вправи ви відчуєте, як розслабляються очі і руки. Коли діяльність обох півкуль синхронізується, помітно збільшується ефективність роботи всього мозку.

Покладіть на стіл чистий аркуш паперу. Візьміть в обидві руки по олівцю, або фломастеру. Одночасно почніть малювання обома руками. (дзеркально).

«Лезгінка»

Ліву руку складіть в кулак, великий палець відставте в сторону, кулак розверніть пальцями до себе. Правою рукою долонею в горизонтальному положенні торкніться мезинця лівої руки. Після цього одночасно змініть положення правої і лівої рук. Повторюйте кілька разів, намагаючись високої швидкості зміни положень

«Змійка»

Схрестіть руки долонями одна до одної, зчепіть пальці в замок, виверніть руки до себе. Рухайте пальцем, на який укаже вчитель. Палець повинен рухатися точно і чітко. Торкатися до пальця не можна. Послідовно у вправі повинні брати участь усі пальці обох рук.

«Стрільба очима»

Рухи, які показані на картці, виконуємо очима.

Отже, виконання кінезіологічних вправ дозволить учням зосередитися, скоординувати свою діяльність, швидко позбутися стресу, з успіхом подолати мовленнєві порушення, а вчитися легше та природніше, оскільки мозок продуктивний тільки тоді, коли гармонійно працюють і ліва, і права півкулі.

Впровадження кінезіологічних вправ на уроках у початковій школі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори