Затримка мовного розвитку у дітей

Затримка мовного розвитку у дитини-це відставання від вікової норми мовного розвитку у віці до 4 років. Діти з затримкою мовного розвитку опановують навичками мови також, як і інші діти, проте вікові рамки значно зрушені. Затримка в розвитку мови відбивається на формуванні всієї психіки дитини. Вона ускладнює спілкування дитини з оточуючими, перешкоджає правильному формуванню пізнавальних процесів, впливає на емоційно-вольову сферу. Принцип нашої методики спирається на модель піраміди Вільямса-Шеленберга, яка ілюструє модель розвитку дитини:

Основою цієї моделі є факт того, наскільки все навчання дитини, її інтелект, поведінка, мова залежить від нижніх поверхів піраміди, і особливо від фундаменту, нервової системи та зрілості примітивних рефлексів. Не забезпечивши розвиток дитини на нижніх “поверхах” ми не можемо вимагати формування навички, яка знаходиться на більш високих рівнях піраміди навчання. Саме це ми пояснюємо батькам, які залишаються здивовані після поради логопеда зайнятися фізкультурою, мозочковою стимуляцією, розвитком моторики. У розумінні більшості мова-якась окрема структура і займається їй логопед, який просто покаже дитині, куди ставити язик і та відразу заговорить.

Але мова – це вища психічна функція, що знаходиться не в основі піраміди, не збоку і не окремо, а на самій Вершині. І щоб до неї дістатися, треба приділити увагу кожному “поверху” центральної нервової системи.

На заняттях з розвитку мовлення ми використовуємо наступні вправи:

Затримка мовного розвитку у дітей

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Догори